
etrwać i zarabiać. Zmuszona do przewartościowania dotychczasowych strategii, koniecznie potrzebuje wprowadzenia innowacyjnych działań, które pomogą jej przetrwać w obliczu kryzysu.
Wyzwania branży turystycznej
Jednym z największych wyzwań, jakie w obliczu pandemii musi stawić czoła branża turystyczna, jest ryzyko zarażenia i konieczność wprowadzania restrykcyjnych środków – możemy tu wymienić odwoływanie lotów i rejsów, zamknięcie hoteli i kurortów, wprowadzenie restrykcyjnych przepisów sanitarnych (o ile dozwolone jest podróżowanie), a także konieczność organizowania podróży z zastosowaniem środków ostrożności i ochrony przed zarażeniem.
Rynek turystyczny z jednej strony zostaje wstrzymany z powodu restrykcji wprowadzanych przez władze w celu ochrony zdrowia, z drugiej strony otwiera się na nowe formy wakacji i szuka alternatywnych rozwiązań, jak np. wycieczki krajowe, które nie niosą ze sobą mikropowietrza przenoszonego w samolotach, a także zabiega o wprowadzenie usprawnień w formie badań i testów dla podróżnych.
Szanse dla branży turystycznej
Podczas, gdy pandemia wprowadziła sporo zamieszania w branży turystycznej, otworzyła też nowe możliwości. Już teraz widać wzrost wakacji lokalnych, którzy odkrywają piękno i atrakcje swojego kraju, co w dalszej perspektywie może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania krajową turystyką i jej promocji. Niemniej istnieją również szanse dla branży w skali międzynarodowej – wraz z wprowadzeniem szczepionek rozwijają się pomysły na tzw. przepustki szczepieniowe, które zwiększą bezpieczeństwo podróżowania, a w dalszej konsekwencji wpłyną pozytywnie na branżę turystyczną.
Branża turystyczna w dobie pandemii zmaga się z licznymi wyzwaniami i koniecznością dostosowania działań do nowych wymogów. Jednak, dzięki zaradności i twórczy zastosowaniu nowych technologii oraz dzięki motywacji do działania można powalczyć o przetrwanie i rozwój tej ważnej dla gospodarki dziedziny.